Delft.business optimaliseert klantprocessen met Odoo by West

ondernemersmagazine Delft.businessDelft.business is een nieuw ondernemersmagazine dat in maart van dit jaar voor het eerst verscheen. Het magazine en het daaraan gekoppelde online platform wil de mooie ondernemersverhalen uit Delft en omgeving vertellen en zo kennis delen, inspireren en verbinden. Bij het uitgeven van een ondernemersblad komt veel kijken. Inzicht in je netwerk, een heldere planning en overzicht van de lopende acties en resultaten zijn hiervoor essentieel.

Odoo by West voor administratie én CRM

Delft.business zocht een pakket waarin administratie en CRM geïntegreerd zijn, en koos daarom voor Odoo by West. De overzichtelijke modules, het dashboard dat in één oogopslag de status van prospects en klanten laat zien en de integratie met het boekhoudgedeelte gaven voor hen de doorslag. Ook de korte lijnen met de ontwikkelaars speelden daarbij een rol; die zorgen ervoor dat eventuele aanpassingen snel en efficiënt kunnen worden doorgevoerd.

logo Delft.businessGaandeweg optimaliseren

Inmiddels is de eerste fase van het project uitgevoerd en zijn de Odoo modules voor relatiebeheer, de in- en verkoop en de boekhouding in gebruik genomen. De data uit verschillende modules kan met elkaar verbonden worden, om zo bijvoorbeeld per editie inzicht te krijgen in de kosten en opbrengsten.

Nu de medewerkers van Delft.business hun activiteiten met behulp van de Odoo modules uitvoeren en registreren, wordt gaandeweg duidelijk welke wensen er nog zijn voor het verder optimaliseren van de verschillende processen. Zo is het mogelijk om vanuit een standaard software omgeving toe te werken naar een passende maatwerkoplossing.